Hamilelikte Bebek ve Kendimiz İçin Alışveriş...









Hamileyken, bebek doğunca neler gerekli telaşına son verip bu yazıyı okuyarak rahatlayabilirsiniz...Aklınızdaki bir çok soru işaretlerinin üzerini çizebilirsiniz...
Size iki adet farklı farklı bilgi sunacağım. Biri fitanne.com, diğeride www.bebekolay.com sitesinden..Buyrun...


Bebek için:
Bez, bez, bez. ( Bez canavaları ilk doğduklarında her 2 saatte bir bez kirletiyorlar. Yalnız gidip evde stok yapın diyemem çünkü bebeğinizin cildinin hangi markayla uyum içerisinde olacağını bilmek biraz zor.)
Pişik kremi (Penaten’in “Wundschutz creme”ini şiddetle tavsiye ederim.)
Vücut ve saç şampuanı ( “head-to-toe” diye hepsi için bir kullanabileceğiniz şampuanları tercih edebilirsiniz. Tercihim yine Penaten!)
Kaka canavarınız günde 3 body pisletebilir hesabıyla body stoklayın!
Biberon(lar), steril aleti ( Genelde bunları takım halinde almak gerekiyor. Avent’i tavsiye ederim. )
Sütünüzün gelmemesi riskine karşılık 1 kutu Aptamil-1’i evinizde bulundurun. Kullanmak zorunda değilsiniz ama kendinizi güvende hissettirir.
Göğüs pompası (Medela Swing hayatımı kurtarmıştı, tavsiye ederim.)
Burun aspiratörü
Dijital termometre
Bebek telsizi (Philips aldık. 3 ay önce iflas etti   )
Oda nemlendiricisi (Soğuk su dolaştıranlarının tercih edilmesi yönünde üstüste çok bilgi okudum. Esse marka olanını aldım ve hala kullanıyorum.)
Emzik (ister htiyaç duyduğunuzda alın, ister hazır edin evin bir köşesinde)
Tülbent (Bir sürü alın, pişman olmazsınız. Hem omuzunuza alırken ağzının altına sermek için, hem başını, hem de poposunu kurulamak için ayrı ayrı alın.)
Bir poşet karbonat. ( O da ne diyeceksiniz. “Pamukçuk” denen illet bakteriler yerleşiyor bebeğin damağına, diline ilk ay. Özellikle de biberon kullanırsanız. Bir çay bardağı suya bir-iki çay kaşığı karbonat karışırın. Parmağınıza gazlı bezi dolayıp karbonatlı suya batırın ve bebeğinizin beyazlanan heryerini silin. Bir günün sonunda, düzenli kullanılırsa, pamukçuklardan kurtuluyorsunuz.)
Göbek bağı temizliği için alkol (Bunu bana hastanede vermişlerdi.)
Yine göbek bağı temizliği için gazlı bez
Benim gibi bebeğin odasındaki ısı ve nem derecesini paranoya haline getirenler için ısı ve nem ölçer
Dışarı çıkarken; kış bebekleri için polar battaniye, yaz bebekleri için güneş kremi
Yine dışarı çıkarken tüm bebek teşkilatınızı taşıyabileceğiniz detaylı bir bebek çantası


Kendiniz için:
Önü düğmeli (emzirmenizi kolaylaştırmak için) gecelik
Emzirme sütyeni
Göğüs kremi: Lansinoh marka tavsiye edilir.
Göğüs ucu kalkanı: Medella marka tavsiye edilir.
Göğüs pedi: Bebedol, lansinoh
İlk sütlerinizi pompalayıp saklamanız için anne sütü poşetleri (Lansinoh torbaları ekonomikti.)


Diyelim ki Amerika’dan size birkaç küçük parça getirecek can dostlarınız var. Bu durumda:Mylicon Gaz Damlası
Tylenol –Infant ateş düşürücü damla (özellikle infant olduğuna dikkat edin!)
Desitin-just 1 hour veya Balmex pişik kremi
Orajel-Diş çıkarırken hassasiyeti yok eden mucizevi jel (Denedim, 2 saniyede dilim hissizleşti!)




Şimdide ikinci yazımızı okuyalım...
Hamileliğimin ilk yedi ayı herhangi bir bebek ürünü  almadım. Ama lazım olabileceğini düşündüğüm her şeyi internetten araştırdım. Bebek doğmadan önce aldığım şeyler kesinlikle lazım olacağını bildiğim bebek ürünleri oldu. Ama hiç bir şeyi abartmamaya çalıştım. Çünkü bir şeyi kullanmadan (özellikle tecrübesiz olduğum bir konuda) iyi olabileceğine karar vermek zor. Belki çok kaliteli bir ürün; ama size uygun olmayabilir. Bu yüzden de aldığım ürünlerden genel olarak memnun kaldım.
Araştırma yapmaya bebek yataklarından başladım. Oda takımlarından sepetlere kadar çok farklı modeller vardı. En sonunda ilk altı ay için Kraft’ın park yatağına karar verdim. Çünkü bebeğim bu zaman zarfında benimle aynı odada yatacaktı. Yatağın odaya sığması gerekiyordu. Sağlam, kaliteli ve aynı zamanda uygun fiyatlı bir yatak olmalıydı. Süslü sepet yataklar hem sağlam değildi, hem üç aylık ömürleri vardı, hem de çok pahalıydı. Sonuç olarak park yatağa karar verdim. Ancak süslü sepetlerde aklım kalmıştı ve ”dahi annemin”  önerisiyle perdecide ona çok güzel bir dantel kenarlık yaptırdık. Üstüne süslü bir cibinlik, içine çok ince bir döşek ve şirin bir nevresim takımı. Çok şık, sağlam, alt kısmı baza gibi kullanılabilen, her yere kolaylıkla taşınabilecek ve daha sonra da park olarak kullanabileceğim bir yatak oldu.
İkinci araştırma konum bebek arabaları oldu. Bunda da tercihim Kraft’tan yana oldu. Öncelikle bu markanın kalitesine güveniyorum. Muadillerine göre daha ucuz. Aldığım ürün Kraft Twist seyahat setinin kırmızı renkli modeliydi. Hem puset, hem ana kucağı, hem de oto koltuğu olarak kullanılabiliyor.  5 aylık kızım için oto koltuğunu şimdiye kadar pek kullanmadık. Çünkü hem tam oturamıyordu hem de sıkılıyordu. Ama bundan sonra kullanmak zorundayız. Ancak puseti doğduğundan beri kullanıyoruz. Özellikle uzun araba yolculuklarında bebeğim içinde çok rahat seyahat ediyor. İçinde bebek varken anneler için taşımak biraz zor oluyor ama babalar için rahat. Her iki parçanın da bebek arabasına takılabilmesi, arabanın iskeletinin katlanması, katlanıp açılmasının çok kolay olması ve hafif olması arabanın artı özellikleri, kullanılan kumaşın terletiyor olması ise tek negatif tarafı. Ancak içine pamuklu bir battaniye sererek bu sorunu çözmek kolay.
Göğüs pompası… Bu konuda çok fazla yorumum olamayacak maalesef. Bunu çok araştıramadım. Emzirme döneminde çalışmayan bir anne olacağım için lazım olacağını düşünmedim. Ama daha sonraki araştırmalarımda emzirirken arada pompalamanın süt miktarını arttıracağını öğrendim. Hem elektrikli hem de pille çalışan Nuk Göğüs Pompası bu konudaki tercihim oldu. Ancak bu ürünün performansından pek memnun kalmadım. Zaten toplamda da dört kez kullandım. Çok yavaş çalışıyor. Daha sonra duyduğum bilgilere göre manuel olanlar daha pratikmiş. Ancak bu da bir süre sonra kolu yoruyormuş. Ama kullanmadığım için kesin bir şey söyleyemem.
Bebek çantası… Çok araştırılmış diğer bir ürün benim için. Ya çok küçük oluyorlardı ya da görüntüleri hoş olmuyordu. Spor çantalarına bile baktım ama onlarda da bebek çantası havası yoktu tabii ki. Sonunda Beaba markasında buldum aradığımı. İçi tam istediğim büyüklükteydi, ne valiz gibi ne de cüzdan. Biberon için izotermik bir gözü var. Emzik için yan tarafına küçük şirin fermuarlı bir aparat eklemişler. Ön tarafında cüzdan, telefon ve anahtarlık için ayrı gözleri var. İç kısmında bebek bezleri için bir cep ve bir tarafı havlu diğer tarafı naylon olan bir alt değiştirme bezi var. 
Bebek doğduktan sonra, uyuduğu oda oturduğumuz odaya uzak olduğu için ve kızımın sesi çok az olduğu için bebek telsizi ihtiyacımız çıktı ortaya. Bunda da Kraft markasını seçtik. Vericisi pille çalışıyor ve kendi şarj aleti de var. Bebeğin dönüşlerinde çıkardığı sesi bile duyuruyor bize. Kamerası falan yok bence gerekte yok. Çünkü en ufak bir seste görseniz de görmeseniz de yanına koşacağınız için çok pahalı bir şey almaya gerekte yok.
Yine hiç araştırmadığım, anneanne tarafından alınıp gelinen BabyJem markalı pembe küvetimiz, kovamız ve tasımız kızımın en sevdiği eşyaları. Çünkü banyo yapmayı inanılmaz seviyor. Sanırım bunda en önemli pay, onu ilk günden beri incitmeden rahat küveti ve sağlam BabyJem filesinin üstünde minik kovası ve tasıyla yıkayan anneannesinin. Banyo keyfi için ayrıca Bebedor’un banyo termometresini aldık. Markası değil ama işlevi önemli.
Termometre demişken bir tane de ateş ölçmek için gerekli. Biz Braun markalı olanı tercih ettik. Babamız öyle istedi. Kulaktan ölçüyor ve bebişi rahatsız etmiyor.
Tırnak makası benim kızım gibi uzun tırnaklarla doğmuş bebişlere şart. İlk yirmi gün tırnakları sertleşmesin diye kesmemeye direndik. Eldivenlerle idare etmeye çalıştık. Ama eli sürekli ağzında olduğu için içime sinmedi. İlk zamanlar normal makas tipinde olanlar daha kullanışlı ve tehlikesiz oluyor. Burada da yine markadan çok alkolle yapılan sterilizasyon önemli.
Benim bebeğim anne sütüyle beslendiği için ve annesi 24 saat kesintisiz hizmet:) verdiği için şimdiye kadar biberon ve sterilizatör kullanmadık. Emziği de 40 günlükken tuttu ve 4. ayında parmaklarını tercih edip bıraktı geri.   Bu sürede Nuk’un kauçuk modelini kullandım. Kauçuk mu silikon mu olayına girmek istemiyorum ama benim araştırmalarım beni kauçuğa götürdü. Ayrıca bebek hangisiyle başlarsa öyle devam ediyor. Sonradan değiştirme şansınız olmuyor. Emzik tutmasını ben zaten çok istemedim ama kendi kendine uykuya dalmasını öğrenmesi (anne dışında bir şeyi emerek) açısından bizim için çok iyi bir araç oldu. Bırakınca da işime geldi ve hiç ısrar etmedim.
Pompa ve yedek bulunsun diye aldığım 2 emzik dışında pişman olduğum diğer bir ürün de göğüs çatlak kremi oldu. Bunun için Lansinoh markalı olanı aldım. Ama ilk iki gün dışında böyle bir problem yaşamadığım için kullanmadım. Bu yüzden tavsiye etmem yanlış olur. Ama bebek emdikten sonra biraz sütle göğüsün etrafına sürmek iyi geliyor. Bunu ilk iki gün denedim iyi geldi.
Yaşadığımız yer havası kuru bir şehir. Bebek doğmadan vaporizatör almayı düşünüp araştırdım. Karar veremeyince doktorumuza danışmak istedim. Kesinlikle tavsiye etmediğini söyleyince iyi ki almamışım dedim.
Buradan da anlaşılacağı gibi zaruri ihtiyaçlar dışında bebek ürünleri konusunda hiçbir şey için acele etmemek gerekiyor. İhtiyaç oldukça, zamanı geldikçe almak ve markasından emin olmadığımız şeylerde önce mutlaka numune denemek gerekiyor.
Buradaki markalar benim kendi kullanımıma göre kendi düşüncelerim tabii ki, herkesin farklı düşüncede olabileceğine inanıyorum. Ben sadece kendi tecrübelerimi aktardım.

Hiç yorum yok: