Gazlı bebeklerin çaresi...

Pek çok anne yeni doğan bebeğin gazından şikayetçidir. Gazı olan bir bebekte anneyi, ne uyutur ne de rahat ettirir. Yemek bile yedirmez. Birde üstüne annenin yanında bir yardımcı veya yakını yoksa sormayın gitsin. O anne hayatta mı ölümü Allah bilir. Hep söylüyorum anneye tek ve en iyi yardımcı kocasıdır. Bırakın hala teyze kardeş hatta annenizi... Sadece kocanızdır. Eşinizden sonra gelir diğerleri...
Biz konumuza geri dönelim. Aşağıda size gaz konusunda yardımcı olacak alternatifleri yazıyorum. bunların hangisinin iyi geldiğine siz karar vereceksiniz.





1. Bebeğin ayaklarına ve karnına acı elma yağı sürün ve ayaklarını sıcak tutun. (dikkat erkek bebekler sıcağı pek sevmez.)
2. Kimyonu ılık suda bekletip bir kaç damla bebeğe verin. Aynı zamanda sizde yemeklerinizde kullanın.
3. Zinco gaz damlasının pek işe yaramadığını düşünüyorum. O yüzden gaz damlası ile geçecek bir şeye benzemiyor. Gereksiz yere almamanızı öneririm.
4. Masaj çok önemlidir. Bebeğin ayaklarını karnına doğru yavaş hareketlerle götürmeniz, ayrıca zeytinyağı ile karnına masaj yapmanız çok önemlidir.
5. Yine Kimyonu kaynatıp içine biraz şeker atıp, çay kaşığı ile bebeğe içirin. Emziriyorsanız geri kalanını da siz için. Tarifi tam vereyim: Yarım fincan suya, yarım çay kaşığı kimyon ve bir küp şekerin 3 te 1 'ini koyup kaynatın. Bu Esra erol'un tarifiydi.
6. Sab Simlex  ve bio gaiga diye bir ilaç var.Ben hiç kullanmadım ama siz denemek isterseniz şunu diyebilirim deneyenler faydasını görmüş.
7. Aktardan alacağınız rezene ve anason hem size hemde bebeğe çok iyi gelir.Sizin sütünüzü artırırken onun gazını alacaktır. ayrıca Isırgan otuda sütü artırır fakat sürekli ısırgan otu kullanmayın.15 gün ara verin 15 gün için.
8. Kullandığınız biberon kaliteli ve biberon içindeki gazı dışarı atabilen biberonlardan alın. Ben philips avent ve chicco kullandım. Çok büyük etkisi olmuyor ama en azından bebekte oluşan mide gazını minimuma indiriyor. Dr. Brown 'unda tavsiye edebilirm.
9. Bebeği sert zeminde yani halının üzerinde yüz üstü bırakın. bebek hareket ettikçe zorlandıkça kendi kendisinin gazını çıkaracaktır. Ayrıca bu hareket baş kontrolü içinde birebir. boyun kasları gelişir.
10. Ütü ile sıcak bir havluyu fazla ısıtmadan ılıtın. karnına koyun.
11. Uzmanlar babaların ne kadar etkili olduğunu keşfetmişler. Bebeği alıp başını babanın kalbinin üzerine koyup ritmik hareketlerle sağa sola bebe sallanır, erkek kalbi kadına göre daha hızlı olduğu için bebek bu ses ile sakinleşir. Ayrıca erkek vücudu kadına göre daha sıcaktır. (Ben denedim. Artık gazdan duramayacak hale gelmişti yavrum. Eşimi arayıp hemen gelmesini söyledim ve kucağına alıp hafifçe sallandı. yavrum kalp ritmi ile sakinleştirdi. Çocuk uyudu. ne olduğunu anlayamadık bile:)  )



Biliyorum çok zor günler geçiriyorsunuz ama bir o kadarda sabırlısınız. Lütfen sabrınızı koruyun ve tüm denemelerinize rağmen gaz geçmiyorsa çocuğun 3 yada 5 ayını tamamlamasını bekleyin.
Bazen olmayınca olmuyor. Oda, biz annelerin sınavı oluyor.
"Cennet annelerin ayakları altında" sözü şimdi daha anlamlı gelmeye başlıyor.
Hoşçakalın.


1 yorum:

Renaissance dedi ki...

Merhaba,

Gazlı bebeğiniz rahatlatmak için bir çok faydalı bilginin verildiği şu blog yazısını okumanızı tavsiye ederim;

http://www.normalisgood.net/bebeklerde-gaz-sanicisi-gidermek-icin-oneriler/