Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar


Bankalar Hesap İşletim Ücreti adı altında, hesabınızdan her ay, 3 ayda bir, 6 aylık veya yıllık olarak bir miktar ücret tahsil ederler. Bu miktardan belki de hiç haberiniz olmayabilir. Hiç beklenmedik durum da hesabınızdaki paranın eksildiğini görebilirsiniz. Bankanızda irtibat kurup neden hesabınızda eksilme olduğunu sorduğunuzda Hesap işletim Ücreti olduğunu belirtirler. Bu ücreti nerdeyse tüm bankalar alır. Fakat birkaç banka bazı şartlara bağlı olarak bu ücreti almayacaklarını taahhüt ederler. Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar hangileriymiş? 


Hesap işletim ücreti almayan bankaların başında Kuveyt Türk geliyor. Kuvet Turkten açacağınız tüm hesaplardan hiçbir şarta bağlı olmaksızın hesap işletim ücreti almıyorlar. İnternet Bankacılığından yapacağınız eft, havale gibi para transferlerinden de ücret almıyor. Ücretsiz banka kartı veriyorlar. Altın, gümüş, döviz alım satımı yapabilirsiniz. Ayrıca Kuveyt Turk Atmlerinden fiziki olarak gram altın alabilirsiziniz. Hesabınızda bulunan altını Kuveyt Turk Atmlerinden 3 tl masrafla çekebilirsiniz. Katılım hesabı açarak yatırım yapabilir, paranızı değerlendirebilirsiniz. Birçok bankada olmayan dolar ve euro harici farklı ülkelerin döviz kurlarını alıp satabilirsiniz. Kuveyt Turk, hem hesap işletim ücreti, hem de eft ücreti almayan bankaların başında geliyor.
Hesap işletim ve eft ücreti almayan bankalara başka bir örnek verecek olursak, Finansbank Enpara.com diyebiliriz. Banka şubesine bile gitmeden hesabınızı enpara müşteri temsilcisini evinize veya işyerinize çağırarak açabilir, aynı gün içerisinde işlem yapmaya başlayabilirsiniz. Enpara müşteri temsilcisi hesap açmak üzere belirtilen adrese gelir. Hesabınızı açarak atm kartınızı da verir. Atm kartınızla Finansbank atmlerinden para yatırdığınızda anında hesabınıza geçer. Yine finansbank atmlerinden ücretsiz paranızı çekebilir ayrıca atm kartınızla alışveriş yapabilirsiniz. Şu an için hala geçerli olan yemeksepeti indirim kampanyasından faydalanabilirsiniz. Yemeksepetinden enpara kart ile ödediğiniz tüm siparişlerinizde yüzde 20 indirim yapılır. İndirim enpara hesabınıza 3 gün içerisinde yatırılır. Hesaba yatırıldığında cep telefonunuza sms ile bildirilir. Enpara hesabınıza internet üzerinden ulaşarak istediğiniz eft işlemini ücretsiz yapabilirsiniz. Müşteri temsilcisinin size imzalattığı sözleşmede bile hesap işletim ücretinin alınmayacağı açıkça yazılmıştır. Müşteri temsilcisi hesabınızı açıp atm kartınızı teslim ettikten sonra özel enpara kalem ve defter hediye edebilir.
ING Bank Turuncu Hesapta hesap işletim ücreti almaz. Turuncu Hesap günlük olarak paranızı değerlendirir. İstediğiniz zaman hesabınızdaki parayı çekebilirsiniz. Herhangi bir vade sınırlaması yoktur. Turuncu Hesapla internet üzerinden eft ve havale ücretsizdir. ING Bank şubeye giderek hesabınızı açabilirsiniz. Yanlız burada dikkat edilecek nokta özellikle Turuncu Hesap açmak istediğinizi belirtin. Aksi halde vadesiz hesaptan Hesap İşletim Ücreti alıyorlar.
Türkiye Ekonomi Bankası kısa adıyla TEB, Marifetli HesapHesap İşletim Ücreti almayan bir başka hesaptır. TEB şubelerinden birine giderek hesap açabilirsiniz.Özellikle Marifetli Hesap açmak istediğinizi belirtin yoksa vadesiz hesap açarsanız bu hesaptan hesap işletim ücreti alırlar. Aynı yukarıda anlattığımız ING BanK Turuncu Hesabın özelliklerini taşır. Kendi hesabınıza TEBin tüm şubelerinden ücretsiz para yatırabilirsiniz. Atm kart ile TEB Atmlerinden anında para yatırabilirsiniz.
Garanti Bankası, İşBankası, Akbank bu bankalar yüksek hesap işletim ücretleri alırlar. Fakat 2 fatura otomatik ödeme talimatı verdiğinizde ve bu faturaları düzenli ödediğinizde bu ücretleri almayacaklarını belirtiyorlar. Bu bankalarla çalışmak istiyorsanız mutlaka 2 otomatik fatura ödeme talimatı verin. Bu talimat ertesi ay için geçerli olacağı için o ay ki faturaları ödemeyi ihmal etmeyin. Vadesiz hesabınıza bağlı olarak otomatik ödeme talimatı verdiyseniz hesabınızda her zaman bir miktar para bulundurun. Bu para faturaları otomatik olarak ödeyecektir. Bir faturanın ödenmemesi veya geç ödenmesi halinde, bankanız hesap işletim ücreti kesebilir.
(ilkyazi.com'dan alıntıdır.)

Son bir not olarak:
Sevgili okurlar ben araştırdım en iyisi ve şikayetin fazla söz konusu olmadığı tek yer buldum. Finansbank enpara.com. Hesabımı  açtırdım. 

Hiç yorum yok: